طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

نکاتی برای طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

در 10 ثانیه اول مشتریان درباره شرکت شما قضاوت خواهند کرد. بنظر غیرواقعی میرسد ولی این همان اتفاقی است که برای یک کتاب و براساس طراحی جلد آن می افتد. رعایت اصول در طراحی کارت ویزیت میتواند تاثیر مثبتی بر مشتریان شما در نگاه اول داشته باشد. در ادامه 7 نکته اساسی در طراحی کارت ویزیت را بررسی خواهیم کرد.

شاید باورش برای شما سخت باشد اما این یک واقعیت است که مشتریان شما در چند ثانیه ابتدایی در رابطه شرکت شما تصمیم خواهند گرفت. دانستن قوائد در طراحی کارت ویزیت در جذب مشتریان جدید برای شما بسیار تاثیر گذار است. در نظر داشته باشید شما فرصت محدودی در جذب مخاطب دارید به طور میانگین هر بیننده فقط 3 ثانیه در نگاه اول به طراحی شما توجه می کند. در این مطلب سعی می کنیم مهمترین نکارت برای طراحی کارت ویزیت را به شما آموزش دهیم.

سایز کارت ویزیت

قبل از شروع طراحی کارت ویزیت مشخص کنید که آن را با چه ابعاد و روشی قرار است چاپ کنید. نوع فایل و سایز کارت را از چاپخانه ای که میخواهد آن را برای شما تولید کند بپپرسید. سایز معمول برای طراحی کارت ویزیت 84 در 55 میلیمتر است و بهترین سایزی که میتوانید در آن طراحی کارت ویزیت را انجام دهید 1039 در 697 پیکسل خواهد بود. برای اطمینان از کیفیت نهایی کار تصاویر بکار رفته در آن باید حداقل 300 dpi باشند.
طراحی کارت ویزیت را بر اساس CMYK انجام دهید و تنظیمات برنامه خود را به هیچ عنوان بر روی RGB قرار ندهید. در CMYK رنگ سفید توسط کاغذ چاپ تامین میشود و امکان ساخت رنگ سفید نیست.

اولین گام در طراحی کارت ویزیت انتخاب سایز کارت ویزیت است. ریزا کارت ویزیت ها انواع مختلف در سایز های مختلفی ارائه می شوند. معمولا کارت ویزیت های معمولا سلفون دار کاغذی در ابعاد 4.8*8.4 و کارت ویزیت های لمینت در ابعاد 6*9 سانتی متر چاپ می شوند.

رنگ کارت ویزیت

موارد چاپی بصورت چهار رنگ CMYK طرحی می شوند زیرا دستگاه های چاپ تنها با این چهار رنگ هماهنگ هستن پس اگر کارت ویزیت خود را با سه رنگ RGB طراحی کرده اید به چهار رنگ تغییر دهید چون بعد از چاپ با تغییر رنگ مواجه می شوید و ممکن است آن رنگهایی که انتظار داشتید کاملا تغییر کرده باشند.

طراحی کارت ویزیت
طراحی کارت ویزیت

فاصله خط برش

جهت زیر تیغ نرفتن کارت ویزیت شما در هنگام برش پیشنهاد می شود از هر طرف 5 میلی متر فضای خالی برای برش کارت ویزیت شما توسط کاتر در نظر بگیرید. توجه داشته باشید در این بخش اطلاعاتی قرار ندهید زیرا ممکن است در هنگام برش بخشی از اطلاعات شما برش خورده و همین امر باعث خراب شدن کارت ویزیت شما شود.

طراحی کارت ویزیت
طراحی کارت ویزیت

از حاشیه استفاده نکنید

هیچ وقت در طراحی کارت ویزیت سعی نکنید از خطوط حاشیه ای استفاده کنید. در ظاهر کار زیبایی به نظر می رسد اما زمانی که زیر برش می رود و شما وقتی می بینید که حاشیه هایی که در نظر گرفته اید یکسان نیست قطعا این مسئله شما را ناراحت می کند.کلیه دستگاه های چاپی با چند درصد خطا در هنگام برش مواجه هستند و در این کار به هیچ عنوان دستگاه چاپی استانداردی وجود ندارد که از این قضیه مستثنا باشد. کلیه زحمات شما بخاطر چند سانت اختلاف حاشیه از بین میرود.

 

آخرین مطالب
ورود یا ثبت نام